Credeai că blogul e doar despre inspirație la scris? Ei bine, acesta este doar unul dintre aspectele de care trebuie să ții cont. Dacă ai ceva talent scriitoricesc și ai fost la toate orele de gramatică pe la școală, atunci poți începe această treabă. Totuși, e nevoie de mult mai mult, iar faptul că în ultimii ani au apărut din ce în ce mai multe persoane cu blog, unii trecând chiar la categoria de profesioniști, ne obligă să învățăm tot timpul și mai multe lucuri.
Nu cred că este rău să învățăm. O problemă serioasă ar fi dacă nu am avea de la cine. Norocul unora dintre noi este că există evenimentele din seria Digital Parents Talks care ne luminează în diverse aspecte ale vieții noastre de blogeri. Ediția a XV-a a avut drept temă SEO, un subiect arzător dacă vrei să fii în grațiile domnului Google și al motoarelor sale de căutare. E cu atât mai delicat, cu cât regulile jocului se schimbă din când în când și te trezești că ce făceai bine ieri, azi nu mai e în regulă. Dar, omul cât trăiește învață. Mai ales SEO.
A poposit printre noi, profanii într-ale SEO, Alexandru Guzi, un tânăr care visează algoritmi google de când era pe băncile liceului. Cadrul în care s-a desfășurat ora era perfect în concordanță cu subiectul. OK Center e un loc cu design industrial, aparent rece, dar cu decoruri care îndulcesc spațiul și te fac să înțelegi utilitatea fiecărui element. Așa e și cu SEO. Pare complicat, dar dacă ai puțină răbdare, îți dai seama că ai nevoie de el și, mai mult, ai numai de câștigat dacă te străduiești să faci treaba cum trebuie.
Ca să înțelegi cum stau lucrurile, în 1990 când a apărut SEO (search engine optimization) contau doar cuvintele cheie sau keywords cum le spunem de când vorbim rom-engleza. În 2014 deja erau 200 de factori pe care google îi lua în considerare atunci când făcea ordinea în care apar articolele la căutare. În 2018 sunt 800 de factori. Ce-o fi la anul, nici nu vreau să mă gândesc! De aceea, dacă ai o afacere on-line este bine să ai un om care visează SEO și noaptea, nu unul care știe el cum se face. Vei vedea diferența într-un timp extrem de scurt.
Știu că sună complicat, dar de-aia există ingineri ca să ne facă viața mai ușoară. Și oamenii ăștia care sunt ingineri într-ale IT-ului au dezvoltat tot felul de instrumente care să ne ajute să facem SEO mai bine și mai coerent. Căutați pe google LSI, keyword density tool, semantic wise conent, soovle, google kw trends. O să-mi mulțumiți!
Înainte de a te apuca de folosit aceste instrumente verifică dacă site-ul tău are o structură AMP (accelerated mobile pages), dacă ai un sitemap, dacă ești integrat cu google webmaster tools și google analitycs, dacă ai robots.txt, dacă ai breadcrumbs.
De ce să faci SEO? Simplu! Ca să aduci mai mulți oameni la tine pe site. Cu cât mai mulți cu atât mai bine. De aici încolo depinde doar de tine cum structurezi informația, ce poze pui, cum așezi textul în pagină, cum te raportezi la public.
Pare complicat, dar nu cred că este atât de tare încât să nu poți să înveți măcar cerințele de bază. Și-apoi, poți să nu faci SEO, dar să ai un condei atât de bun și niște povești așa de tari, că textul tău devine viral în primele 5 minute de la publicare și nu mai ai nevoie de nimic. Sau…mai bine faci SEO. E mai sigur!
Un comentariu
[…] SEO au scris, în limba română, adică pe înțelesul tuturor, Cristina și Vali. Și articolele lor vă vor ajuta să înțelegeți ce înseamnă SEO și cu ce se […]