Nu mi-a plăcut deloc grădinița cât au fost copiii acolo. Nu e vorba de clădire, ci de ce făceau acolo sau, mai exact, de cum făceau. Este mai degrabă un sentiment. La fiecare dintre ei de-abia am așteptat să termine și m-am simțit mai ușurată când au absolvit.
Unul dintre copii a avut o educatoare zbir. Rămasă puțin (mai mult) în modul de educație de acum vreo 20-30 de ani era efectiv disperată după făcut lecții. În grupa mare copilul mi-a zis ”Mami, dar toată ziua facem numai caiete! Nu avem deloc timp să ne jucăm!”. Rezultatele s-au văzut, ce e drept. La școală știa să scrie și să citească, colora perfect în contur, știa cântece și poezii și s-a adaptat foarte repede vieții de școlar.
Prețul plătit….Nu mai vrea să audă de grădiniță și îmi spune și acum că a rămas traumatizată de câte lecții făceau. În plus, mai și țipa la ei, iar comunicarea cu părinții era spre zero. Tot timpul pe fugă, cu un drob de sare deasupra capului, păream că suntem pe ultima sută de metri indiferent ce făceam. Pentru niște copii de 3-4-5 ani această închistare nu era prea potrivită, dar cum era noi să știm, că doar eram niște părinți fără studii psiho-pedagogice.
La celălalt copil situația a fost pe dos. O abordare mult mai relaxată. Mult prea relaxată aș spune. Astfel încât la finalul grădiniței nu știa nimic și tot ce a învățat a fost acasă, de la soră-sa. Nu l-am auzit să-mi spună despre caiete sau lecții. S-a mers mai mult pe abilități practice și joacă.
La începutul școlii copilul nu știa nimic, dar a prins imediat, astfel că acum știe ce știa și sor-sa în aceeași perioadă a anului. Numai că s-a adaptat mai greu cu disciplina de elev. Aș putea spune că este foarte relaxat. Cum se zice pe noi prin cartier: îl doare la bască. O fi și firea lui, dar în mod cert și felul în care s-a lucrat la grădiniță a contribuit la asta.
Mi-ar fi plăcut o variantă de mijloc între cele două metode. Copiii să învețe prin joacă, nu constrânși, și să se joace învățând, nu așa de capul lor. E greu, știu. Educatorii nu sunt pregătiți pentru vremurile noastre. Trebuie să interacționeze cu niște părinți care nu știu nici ei prea bine ce vor. Ba și-ar dori ca odraslele lor să știe cât mai multe, dar fără să muncească prea mult, ba vor multă, dar multă joacă din care ăștia mici să decopere eventual legile fizicii și alte științe exacte. Vrem multe, știu! Dar vrem toate astea pentru că știm că se poate. Problema e că sistemul e făcut în așa fel nu contează fiecare copil în parte, ci să iasă hârtiile bine.
Ca lucrurile să se schimbe cât de cât există conferința Grădinița 2.0. Redau comunicatul lor:
Ediția a 2-a evenimentului Grădinița 2.0: Educația timpurie, familia și comunitatea va dezbate şi propune practici de integrare a educației timpurii în contextul familiei și al comunității – doi actori cheie în procesul educațional de calitate. Evenimentul le are ca invitate pe Oana Moraru, Oana Moșoiu şi Elena Lotrean, experte în educaţie care promovează colaboararea permanentă dintre cadrul didactic şi părinte, pentru că ceea ce copilul dezvoltă la gradiniţă este bine să fie continuat acasă, în relaţia directă dintre părinte şi copil. Conferinţa va avea loc pe 15.02, la Impact Hub Floreasca, la 09:00 și va fi dedicată directorilor și cadrelor didactice din grădinițele publice, care pot avea acces gratuit la eveniment, pe baza inscrierii pe www.gradinita20.ro.
Ca liant între gradiniţă şi părinte, Kinderpedia organizează această a doua ediţie a evenimentului Grădinița 2.0: Educația timpurie, familia și comunitatea pentru a aduce noi soluţii de susţinere a copiilor în dezvoltare, prin integrarea celor mai importante aspecte din viaţa lor – gradiniţa şi timpul de calitate din familie.
„Ca părinte, înțeleg că cel mai valoros dar pe care i-l pot face copilului meu este timpul petrecut împreună. Pentru ca acest timp să fie de calitate și cu rezultate durabile, cel mai important partener al meu este dascălul, care îl îndrumă și îl încurajează în fiecare zi. Ca antreprenor, aș vrea să ofer cât mai multor părinți darul comunicării cu grădinița și șansa de a contribui semnificativ la viitorul copiilor lor.” Evelina Necula, Co-fondatoare Kinderpedia.
Oana Moraru, Oana Moșoiu si Elena Lotrean invitatele conferintei
Primul panel al evenimentului aduce împreună nume sonore din zona educației. Oana Mosoiu, lector universitar, doctor în Științele Educației, titulară a numeroase cursuri la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, va aduce în discuție rolul familiei în educație în etapa preșcolară. Elena Lotrean, fondator al Școlii Primare Româno-Finlandeze din Sibiu și Consul onorific al Finlandei la Sibiu, va prezența legăturile grădiniței cu comunitatea și exemple practice din metodologia finlandeză. Oana Moraru, consultant educațional, fondatoarea Școlii Helikon va vorbi despre evoluția copilului în etapa preșcolară și cum urmărim progresul.
”Fiecare zi de grădiniță este puternic legată de viața copilului în familie. La această vârstă, relația familie – grădiniță constituie un continuum, iar cele două contexte au nevoie să ”comunice” prin multe variabile comune care devin un fundament pentru formarea rutinelor și, treptat, a competențelor.” afirma Lect. Univ. Dr. Oana Moșoiu.
A doua parte a evenimentului va aduce pe scenă un panel de părinți bloggeri, care vor discuta oportunitățile și barierele pe care le-au întâlnit în comunicarea cu grădinița. Panelul va fi moderat de Daniel Osmanovici, Blogger, vlogger si prezentator TV si pe va avea in componenta pe Gabriela Maalouf, doctorand în psihologie, psiholog și consilier scolar, Ana Nicolescu, blogger Mamica Urbana și Diana Vijulie, psiholog și blogger pe GangBlog by Diana Vijulie. Va urma dialogul cu un director al unei grădinițe publice din București care va vorbi despre rolul tehnologiei în managementul activității de zi cu zi, dar și în comunicarea cu părinții. În încheiere, echipa Kinderpedia va prezenta în premieră, funcționalitățile și beneficiile unui nou modul, de evaluare a progresului școlar, care va fi disponibil începând cu luna mai 2020.
Kinderpedia este soluția completă de comunicare și management dedicată grădinițelor și școlilor si organizatorul conferintei. Partenerii acestei editii sunt Impact Hub Bucharest, Innovators for Children, Primaria Sectorului 1 si Laptaria cu Caimac, Brutaria Concordia. Partenerii media ai evenimentului sunt Totul despre mame, Itsy Bitsy Radio, Social Moms, Vocea Parintilor, Daniel Osmanovici, Mamica Urbana, Gabriela Maalouf, GangBlog by Diana Vijulie, CristinaCalin.ro, Kinetobebe. Prima ediția a evenimentului Grădinița 2.0: Educație conectată. Părinți implicați a avut loc în urmă cu un an și a avut-o ca principal invitat pe Oana Moraru. Evenimentul a reunit peste 130 de manageri și educatori din grădinițe private din București și din țară.
Kinderpedia este un instrument inteligent care ajută educatorii, profesorii și directorii de grădinițe și școli să salveze între 6 și 9 ore pe săptămână, menținând părinții conectați și implicați. Întreaga activitate este centralizată și coordonată cu ajutorul unei singure soluții, astfel încât reduce timpul administrativ al profesorilor si educatorilor cu peste 40%, îmbunătățește semnificativ implicarea părinților, printr-o interfață sigură și ușor de folosit și oferă directorilor o perspectivă completă asupra tuturor activităților și comunicării din instituție.
Kinderpedia este o platformă de tip cloud, multi-language și multi-currency, găzduită în siguranță pe serverele Amazon, funcționează ca o aplicație nativă pe Android și iOS și este, de asemenea, accesibilă din orice browser. Între modulele Kinderpedia se numără: managementul copiilor și al familiilor, managementul grupelor, înscrierea si planificarea capacității, managementul personalului, planificarea personalului și calendarul turelor, orarul de activități, calendarul de evenimente, meniul săptămânal, check-in pe baza de QR code, cronologie zilnică și raportare, observații individuale pentru fiecare activitate, galerie foto și video, notificări push personalizabile pe aplicația mobilă, registrul medical al copiilor, modul de chestionare, modul de newsletter, stocarea de documente în cloud, managementul mai multor locații, rapoarte personalizate, prognoza veniturilor, facturarea automată.
Hei! Mulțumesc că ai citit până la sfârșit. Dacă ți-a plăcut articolul, nu uita să dai like paginii CRISTINA CALIN BLOG! Sigur vei mai citi lucruri interesante.
Niciun comentariu