Copiii mei se uită la televizor, folosesc tableta și telefonul mobil. Nu de ieri, de azi. Nu fac niciun secret din faptul că nu le-am interzis niciodată să le utilizeze, ci doar i-am ghidat.
Nu fac parte din categoria mamelor care nu le dau copiilor acces la tehnologie, dar nici nu mi se pare greșit să faci asta. Pur și simplu, am simțit că dacă îi las folosind un soi de libertate controlată nu se vor uita la ele ca la fructul interzis.
Strategia mea nu este în asentimentul curentului modern de parenting, dar acum când copiii au 10 și 5 ani, pot spune că, pentru noi, a funcționat. Un detaliu important este că am încercat mereu să le explicăm ce este cu internetul, ce pericole îi pasc și cum să facă să se ferească de ele. Sunt zone pe care le consider ne sigure și pe care le-am lăsat în stand by, cum ar fi contul de facebook pentru Amalia. Am ghidat-o spre instagram, dar nu este prea pasionată de el. În schimb, youtube este aplicația pe care și ea și Alexandru o folosesc cel mai des. Verificăm în mod constant ce accesează și pare că nu ies din zona de desene și vloggeri care fac slime și prezintă ce caserole și agrafe și-au luat de la Jumbo.
Folosirea gadgeturilor (și implicit a internetului) este una dintre zonele la care noi părinții trebuie să fim foarte atenți pentru că e generatoare de idei. Din păcate, unele dintre ele sunt proaste, așa că trebuie să fim foarte vigilenți. Despre această temă extrem de generoasă ne vor vorbi niște specialiși pe 15 septembrie la un eveniment inedit organizat de English Kids Academy, divizia de limba engleză a International House: „Copilul meu şi tehnologiile – oportunități şi riscuri”. Specialiști în educație, securitatea informației, neurologie vin pregătiți cu răspunsuri la întrebări întrebări complexe legate de utilizarea tehnologiei de către copii și cu soluții optime pentru ca adolescenții și copiii să se bucure de o dezvoltare cât mai frumoasă și armonioasă.
Evenimentul este prezentat de Virgil Ianţu şi are ca speakeri pe:
• Mihai Laurenţiu Gânj – Fondator IH Bucharest, Inspector IH World Organisation, Consultant în Dezvoltarea Relațiilor Umane și Trainer calificat de Transformational Psychology Institute din Bergen, Olanda
• Georgiana Rosculeţ – Coordonator Programe Educaţionale „Salvaţi Copiii”
• Raluca Ioana Teleanu – Medic Șef Secție Neurologie Pediatrică – Spitalul Clinic de Copii „Dr. V. Gomoiu”, Lector universitar – Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila”
• Christian Ciocan – Comisar Șef Poliţia Română, Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalităţii
Părinții care vor participa vor găsi răspunsuri la întrebări care ne macină pe toți:
- La ce vârstă poate începe bebeluşul meu să se uite la televizor?
- Este în regulă pentru un copil de 1-3 ani să se joace pe tabletă?
- Sunt motive să-mi fie frică pentru copilul meu de Deep web, „Reţeaua din adâncuri”?
- Ar trebui să permit copiilor mei adolescenţi să petreacă ore în şir pe smartphone?
- Ce (NU) știm despre dependenţa de internet?
- Care sunt cele mai noi studii efectuate de neurologi, ciberpsihologi și cercetători din domeniu?
- Ce soluții avem la îndemână pentru a ne proteja, pe noi și pe copiii noștri?
Biletele sunt accesibile pe bilete.ro, la rubrica Diverse sau accesând direct linkul următor:
https://www.bilete.ro/copilul-meu-si-tehnologiile-oportunitati-si-riscuri/copilul-meu-si-tehnologiile-oportunitati-si-riscuri-15-sep-2018
Despre conferințele EKA
#conferinteleEKA reprezintă un concept care s-a născut din preocuparea continuă pe care o avem la English Kids Academy, divizia de cursuri de limba engleză a International House Bucharest, de a oferi părinților instrumente pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor și adolescenților. Conferințele EKA reprezintă o serie de evenimente socio-educative care vor contribui la îmbunătățirea relațiilor părinți – copii, totodată dorind să atragem atenția asupra unor probleme reale cu care se confruntă noile generații de copii și adolescenți.
Despre International House Bucharest
International House Bucharest este liderul cursurilor de limba engleza din România (poziție certificată de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, timp de 5 ani la rând) și este membru al International House World Organization, organizație care numără peste 150 de centre de limbi străne în peste 50 tari. International House, cu o existență de peste 60 de ani pe piața produselor culturale și având sediul în Londra a pus bazele standardelor predării limbii engleze în lume – primul curs de pregătire a profesorilor de engleză din lume a avut loc în International House în Londra, acum mai bine de 50 de ani.
Despre English Kids Academy
English Kids Academy este divizia International House specializată în predarea limbii engleze pentru copii. English Kids Academy, prin International House Bucharest, este singurul centru acreditat de pregătire a profesorilor în predarea limbii engleze pentru copii și adolescenți, curs de calificare a profesorilor moderat de Universitatea din Cambridge.
Și dacă ați avut răbdare să cițiți până aici, vă invit să participați la un concurs. Am pentru unul dintre cititori o invitație la conferință. Tot ce trebuie să faci este să lași un comentariu pe site la acest articol și să ne spui care este abordarea ta cu privire la folosirea gadgeturilor de către copii.
Simona Vlad
septembrie 6, 2018Nu am interzis, dar nici nu am lasat la discretie tehnologia. Atata timp cat eu butonez telefonul si e parte din viata mea, nu pot sa tin departe de ei mirajul lumii digitale, dar ii dau acces cu masura celei mari (6ani), la continut potrivit varstei si preocuparilor. Nu am reusit sa-l tin prea departe nici pe cel mic si uneori mai apelez la cantecele pentru copii (mai ales in deplasari), astfel incat sa nu fie o atmosfera incordata pentru toata lumea. Stiu teoria moderna de parenting dar din punctul asta de vedere la mine nu a functionat. Cred ca daca facem totul cu masura si alternam activitatile de joaca cu cele din lumea “virtuala” nu “defectam” copiii, ci dimpotriva, ii ajutam sa se adapteze mai usor acestei lumi in care tehnologia este omniprezenta in viata noastra.
Draghia Diana
septembrie 12, 2018Recunosc ca este un subiect controversat si care imi da multe batai de cap. Personal am incercat sa nu exclud total folosirea lor. Am incercat diverse metode de negociere privind folosirea gadgeturilor, gen „Faci temele si iti ramane timp, poti sta pe tableta” sau „Ai voie o ora pe telefon daca citesti in cartea de lectura „. Uneori merge, alteori nu si recurg la confiscarea lor pentru un timp mai indelungat. Eforturi mari si lupte grele, cam asa se defineste viata mea de zi cu zi. Caut dar nu gasesc acel echilibru. Copiii sunt manipulatori, incearca sa ne pacaleasca cu dulceata lor si recunosc ca de multe ori le reuseste. As dori niste sfaturi si solutii, care chiar sa functioneze in gasirea unui echilibru intre „scoala” si „tehnologie”.