La noi în casă sunt tablete, telefoane, televizoare și tot felul de device-uri la liber, în sensul că nu le ținem sub cheie. Reguli sunt.
Noi am ales să nu interzicem accesul copiilor la telefon și tabletă, punându-le niște măsuri, în funcție de vârstă și de perioada școlară în care se află. Am ales să fie totul supravegheat. Evident, au fost și momente când au sărit calul și momente în care au cedat înainte de expirarea timpului. În general, încercăm să facă tot felul de alte activități, ca să nu fie tentați să își petreacă timpul cu ochii pe youtube sau instagram.
Chiar există un test care vă spune dacă aveți copilul sau nu în pericol de adicție:
- Copilul are accese de furie sau devine agresiv atunci când ii ceri să se oprească din folosirea ecranelor?
- Copilul devine agitat atunci când îi ceri să se oprească din folosirea ecranelor sau se simte mai bine şi mai calm atunci când le foloseşte?
- Copilul minte în legătură cu folosirea ecranelor sau se ascunde undeva pentru a nu fi văzut că le foloseşte?
- Copilul arată lipsă de interes faţă de alte lucruri care nu sunt conectate la ecrane (de exemplu: joaca fără ecrane, mersul la şcoală, jocul cu alţi copii)?
- Copilul preferă să petreacă timp pe ecrane în loc să petreacă timp cu prietenii şi nu este interesat de nimic altceva decât de folosirea ecranelor?
- Copilul refuză să meargă la culcare din cauza folosirii ecranelor sau are dificultăţi în a dormi fără ele?
- Copilul pare preocupat de folosirea ecranelor şi le foloseşte pe o durată de timp tot mai mare?
- Copilul spune că viaţa e plictisitoare fără ecrane iar folosirea acestora este singurul lucru care pare să îl motiveze pe copil?
*Prin ecrane intelegem tablete, telefoane mobile inteligente, ipad-uri, ipod-uri, calculatoare, laptopturi, televizoare.
Sursa: Dr. Kimberly S. Young, „The 3-6-9-12 Parenting guidelines for technology use at home.”
Dacă aţi răspuns cu DA la cel puţin 3 din întrebările de mai sus înseamnă că există un risc asociat cu modul în care copilul tău folosește ecranele în viața sa.
The Cyber Effect, despre ce înseamnă un copil dependent de ecrane de la un agent FBI
Despre cum să folosim ecranele în favoarea copiilor noștri, poți afla pe 12 octombrie, la conferința The Cyber Effect. Cei de la English Kids Academy o vor avea ca invitat pe Dr. Mary Aiken, cyberpsiholog, expert de top în cyberpsihologie la nivel mondial, pentru a ne fi alături la ceea ce noi ne propunem a fi cea mai mare conferință despre efectul tehnologiei asupra copiilor și tinerilor.
Dr. Mary Aiken este autor al cărții „The Cyber Effect”. Psihologia comportamentului uman în mediul online, iar în timpul evenimentului vom lansa versiunea în limba română a volumului, un ghid esenţial pentru părinţii care îşi cresc copiii în era tehnologiei.
Evenimentul va găzdui și alte nume importante precum: Cristian Ciocan (Comisar Șef Poliţia Română, Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalităţii), Dr. Raluca Teleanu, Medic Șef Secție Neurologie Pediatrică – Spitalul Clinic de Copii „Dr. V. Gomoiu”, Lector universitar – Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila”.
Cine este Dr. Mary Aiken?
Dr. Mary Aiken este expert mondial în cyberpsihologie. Este Profesor la Universitatea East London, consilier la Centrul pentru Infracţiuni Cibernetice al Europol şi desfăşoară cercetări şi traininguri cu numeroase agenţii internaţionale, de la INTERPOL la FBI şi Casa Albă.
Printre temele sale de cercetare se numără comportamentele de tip dependenţă online, impactul tehnologiei asupra dezvoltării copilului, psihologia Internetului, siguranţa personală cibernetică, traficul de fiinţe umane facilitat tehnologic şi drepturile copilului online. Activitatea sa de pionierat a inspirat serialul TV de pe CBS „CSI: Cyber”. Este autoarea volumului The Cyber Effect, declarată „cartea anului”.
Costul unui bilet este de 100 de lei, iar până pe 20 septembrie ai reducere 25%. Unul dintre cititori poate merge cu mine.
Simona Vlad
septembrie 16, 2019Jesus! Ma ingrijoreaza ca se propaga si la cel mic interesul pentru ecrane, e un cerc vicios, uneori i-l mai dau si ca sa terminam mai repede ce avem de facut (de ex, mancat, stiu nu dati cu rosii, dar se mai intampla) sau am eu nevoie de timp sa fac cate ceva prin casa… eu zic ca acum controlam noi timpul petrecut de ei, dar tot simt ca nu e ok… si e greu sa iesi din cerc..pfff
Ileana Niculescu
septembrie 17, 2019Din pacate timpul pe care il petrecem cu copii este din ce in ce mai scurt. Îi lasam sa foloseasca “ecrane” pentru a avea timp sa facem mancare, curatenie si multe alte lucruri prin casa. Mi-am propus, si sper sa reusesc, sa petrec cat mai mult timp cu copilul meu. Am realizat, dupa ce au primit un fel de evaluare la scoala, ca noi nu am desenat prea mult impreuna.